donderdag 3 september 2015

Weer thuis

Na een kort nachtje en een verfrissende douche vertrokken we weer vroeg richting het vliegveld, deze keer een wat saaiere chauffeur.
Op het vliegveld was het weer chaotisch, onze bagage stond nog in de opslag die nog niet open was maar ze garandeerden ons dat deze met onze vlucht mee zou gaan, daar zouden zij voor zorgen.
Voor onze eerste vlucht naar Washington, gecoached door United moesten we inchecken bij United. De vlucht van Washington naar Frankfurt konden zij niet inchecken omdat deze onder Lufthansa viel(bleek later gewoon een United vliegtuig) Bij de Lufthansa balie wilden ze ons helemaal niet helpen, we moesten maar in Washington inchecken, ik zei dat we daar maar een half uur overstap hadden en dat hoogstwaarschijnlijk niet zouden redden maar dat was niet haar probleem. Ik heb zoveel positieve dingen over Lufthansa gehoord maar onze eerste ervaring qua service is echt 0,0, wat een vreselijke mensen werken daar bij de service balie!
Eerste vertraging in Phoenix, wachten.....
We hebben maar een strategisch plan gemaakt, we zaten niet naast elkaar maar wel bij elkaar in de buurt, Fabian en Anne zaten vooraan, economy plus. Nog gevraagd of de mensen met een connected flight er als eerste uit mochten, er waren meer mensen met een heel korte overstap, dit werd niet gehonoreerd. Er werd gezegd dat het vliegtuig wel op ons zou wachten in Washington?? Wij hadden wat vertraging omdat we op koffers moesten wachten van een ander connected flight?!?
Fabian en Anne hadden alleen hun rugzak, zij zouden gaan rennen naar de gate in Washington, Anne had op haar IPhone uitgezocht waar we naar toe moesten, ook dat konden de grondstewardessen ons niet vertellen in Denver, je zal maar in de computer moeten kijken.... Wij zaten wat verder naar achter en zouden zo snel mogelijk achter hen aan gaan. De vlucht verliep verder voorspoedig maar net als een aantal andere reizigers was het voor ons een race tegen de klok. Mensen naast mij hadden een nog kortere stop en zouden het waarschijnlijk niet gaan halen, gelukkig hoefden zij maar naar New York, die vlucht gaat elk uur,  een soort busdienst. Voor we gingen landen hadden wij de rugzakken al klaar, zodra we eruit konden zetten Fabian en Anne het op een rennen, het kwam mij nu goed uit dat ik niet zo groot ben, ik kon makkelijk tussen de mensen door glippen dus ik kwam vlak na Fabian en Anne bij de gate aan, iedereen zat al in het vliegtuig. De man bij de balie maakte eerst een probleem dat we niet waren ingechecked, wij vertelden dat ze ons in Denver niet wilden helpen en online kon het niet, dat we net vanuit een andere vlucht kwamen gerend. De man sloeg aan het bellen en uiteindelijk mochten we toch het vliegtuig in, een heel groot en ruim vliegtuig van United onder de vlag van Lufthansa.
Phoenix
Wat een opluchting dat we deze vlucht hadden gehaald. Wij zaten links in het vliegtuig, Michel een rij voor mij, Anne en Fabian rechts achter elkaar, degene naast Fabian kwam niet opdagen dus Anne en Fabian konden alsnog naast elkaar zitten. Ook deze vlucht verliep prima, af en toe een beetje gedommeld en film gekeken. Ook in Frankfurt moesten we weer inchecken, hier hadden we gelukkig genoeg tijd. Met weer een ieniemienie  vliegtuigje, 2-1 stoelopstelling vlogen we in een klein uurtje naar Luxemburg, waar we om 10 uur in de ochtend aankwamen
Waar ik al bang voor was gebeurde, onderweg hoorden we al dat er een aantal koffers niet mee waren gekomen, de onze dus maar misschien zou hij met de volgende vlucht mee komen die om half 2 zou landen. We besloten te wachten, Fabian en Anne hadden spullen uit de koffer nodig voor Ibiza, om half 1 hoorden we dat ze ook niet op de volgende vlucht zaten, we zijn toen maar naar huis gereden. Onderweg nog de nodige files door wegwerkzaamheden. Bij Vianen zijn we bij de Makro gestopt, ondergoed en scheerspullen voor Fabian en shampo etc. voor Anne gekocht. Toen we weg wilden rijden deed opeens de stuurbekrachtiging van de auto het niet meer, als het dan tegenzit... (auto een week bij de garage dus echt kapot, gelukkig garantie).
Donderdag 19.00 uur waren we thuis, dinsdagochtend 9.00 vertrokken we uit Scottsdale, bijna 3 dagen onderweg geweest! Wat waren we moe!
De buren boden gelijk hun koffer aan voor Fabian en Anne, verder nog het een en ander geleend. Vrijdag heb ik ze netjes op Schiphol afgezet voor nog een heerlijk weekje relaxen op Ibiza.

Het verhaal van de koffers, zaterdagochtend werd de eerste gebracht, zaterdagavond de tweede, zondag nummer 3 en uiteindelijk maandagavond de laatste.
Op de terugreis na hebben we weer een mooie reis achter de rug, later kunnen we er misschien om lachen, wie maakt dat nou mee, op een dag een zandstorm en een tornado!
Samengevat;
Heerlijke dagen in Las Vegas, varen op Lake Mead, een aanrader!
Onze eerste kampeerdagen helaas wat regen gehad maar wel mooi weer voor de Narrows.
Het huis in is Moab is ons weer super goed bevallen.
Antelope Island bij Salt Lake een verrassing, gezellig onze vrienden aldaar weer te zien.
Koude nachten maar overdag prachtig weer in Grand Teton en Yellowstone.
De lange afstanden hadden we ingecalculeerd maar viel ons toch wat tegen zeker omdat in Yellowstone park de afstanden ook groot zijn en je veel in de auto zit, het is allemaal te doen maar het heeft niet mijn voorkeur, volgende keer weer wat kortere afstanden.
Toen we Yosemite binnen reden was het eerste wat iedereen zei dat ze Yosemite toch veel mooier vinden dan Yellowstone qua natuur en dat kan ik beamen. Sequoia blijft ook een van onze favorieten en we zagen daar natuurlijk weer beren!
Weer 3 nieuwe trails aan mijn lijstje kunnen toevoegen, Hickman bridge, Corona arch en de Panorama trail, hoog op mijn lijstje staat nog Observation point in Zion :)
De laatste dagen waren heel relaxed met heerlijk warm weer in mooie hotels. Een goede afsluiter!
Over 2 1/2 weekjes is Natasja ook weer thuis na 3 maanden Zuid Amerika, ze zit nu in Colombia, als we haar foto's zien en verhalen horen ziet dat er ook wel heel mooi uit, misschien eens een optie, hoewel Amerika nog altijd onze favoriet is.