vrijdag 17 juli 2015

Varen over de baren

We waren vanochtend weer vroeg wakker, 6 uur. Nog maar even blijven liggen, Michel wilde om 9 uur de kids bellen, maar ik zei laat ze maar lekker even slapen, bleek dat zij al een tijd op ons zaten te wachten maar ze wisten ons kamernummer niet. Uiteindelijk vertrokken we pas om half 11. Eerst ontbeten bij Denny's. Michel kwam er achter dat je bij de leeftijd van 55 uit het senioren menu mocht kiezen, daar heeft hij dus gebruik van gemaakt, hij hoort nu dus officieel bij de oudjes, haha!, Anne koos voor een sandwich met kaas, dit stond op het kinder menu, Fabian ging voor de Grand sandwich, deze heeft hij de hele dag geproefd, iets te veel van het goede dus.
Nog even naar de Walmart voor een extra tent, en nog wat kampeerspullen. We zijn heel benieuwd dit weekend, ik zag op de Facebook site van Zion zelfs een waarschuwing voor flash floods zaterdag! Hopelijk zijn er nog wat kamers in Springdale available voor het geval dat.....
Anne en ik hebben nog gekeken naar een leuk hoedje, helaas was hij veel te groot voor ons, het was one size maar niet de onze dus.
Rond 2 uur waren we bij Lake Mead recreation area, hier een strakblauwe lucht en 40 graden.  Er waren gelukkig nog voldoende bootjes te huur, we hebben een 24ft ponton boot genomen, lekker veel ruimte. Fabian had al naar het varen uitgekeken. Eerst de haven uit gevaren toen op een mooi plekje gezwommen, heerlijk afkoelen. In het begin bij de haven zagen we grote vissen, Fabian kwam met zijn voet tegen Anne die dacht dat het een vis was, met een harde gil tot gevolg. We zijn verder gevaren naar de Hooverdam, stukje varen even zwemmen, wat is het toch heerlijk op het water. Er stond wel veel wind, met name op de terugweg kwamen er flinke sloten water de boot in, ik was drijfnat! Fabian schaamde zich een beetje voor zijn moeder, ik had volgens hem een rare hoed op, volgens Michel kan ik me zo aansluiten bij de Amish, maar hij hielp wel tegen de zon ;).
De omgeving is hier prachtig, ik kan dit iedereen aanbevelen, even afkoelen van het warme Vegas, wij waren 125 dollar kwijt voor 2 1/2 uur varen en 17 dollar brandstof. Je kan hier trouwens ook met de auto naar een strandje en daar zwemmen, net als in Page bij Lone rock kan je hier je auto op het strandje zetten.
Je ziet aan het witte gedeelte bij de rotsen dat het water steeds lager staat in Lake Mead, het witte stuk wordt steeds groter, het water wordt ook gebruikt als drinkwater voor de stad die steeds groter wordt en daardoor ook meer water verbruikt.

We zijn even gaan douchen in het hotel en daarna naar het buffet bij Bellagio, eigenlijk zijn wij niet zo van die buffet mensen maar ik heb dit buffet gratis van het Myvegas spel. Ik vind het erg lawaaiig en druk, 2 jaar terug hadden we het buffet in het Aria die vond ik beter dan Bellagio. Er stond een wachtrij van een half uur, omdat wij via Myvegas waren mochten we in de VIP rij en konden we direct aan tafel.
We zijn nog naar Freemont street geweest, het oude Las Vegas, je kijkt hier je ogen uit, wat hier allemaal rondloopt! Wel lachen hoor maar het lijkt met het jaar extremer te worden. Helaas geen Queen of American Pie bij de lichtshow, dit keer Bon Jovi, leuke muziek maar de lichtshow vonden we iets minder. De oogjes werden weer zwaar, om 12 uur waren we weer terug in het hotel.
Fabian vindt ons trouwens erg oud worden, hij moet steeds in de gaten houden of we goed rijden en gelukkig kan Anne de auto terug vinden op de parking bij de Walmart, het senioren menu past dus goed bij ons! hoewel ik nog een paar jaartjes moet wachten ;) Het kan zijn dat de tekst nog iets verandert, morgen gaat hij door de censuur en krijg ik te horen wat evt. weg moet en wat er nog bij kan :)





1 opmerking:

  1. Die censuur kun je achterwege laten, we hebben alles nu toch al gelezen, haha! En tja, dat hoedje Ina..... Misschien volgende keer een petje proberen?💂

    BeantwoordenVerwijderen