maandag 13 juli 2015

Wildlife, thunderstorms and a bumpy ride

We zijn dit keer in een andere samenstelling op reis, Natasja is aan het backpacken in Zuid Amerika zij is vandaag aangekomen in  La Paz na een lange busrit. Fabian gaat nog wel mee en wel met zijn vriendinnetje Anne. Eerst nog even oma en opa gedag zeggen, dan Anne ophalen en op weg naar Luxemburg airport, een klein vliegveld waar niet meer dan 11 passagiers online kunnen inchecken, wij waren dus te laat. We wilden onderweg nog wat gaan drinken helaas was alles gesloten om 1 uur s'nachts, This is not America, maar Belgieee. We waren dus vroeg op het vliegveld, ook hier in de omgeving even gekeken voor een bakje koffie maar ook hier in Luxemburg alles gesloten  om 3 uur s'nachts, wel hebben we ons eerste wildlife gespot, een vosje liep te scharrelen tussen de gebouwen. Michel heeft ons afgezet en heeft de auto op lang parkeren gezet, de shuttlebus was er nog niet dus is hij gaan lopen, 2,5 km even de benen strekken.  Om 4.30 ging op het vliegveld het bakkertje open, tijd voor koffie en een lekker broodje.
Op tijd vertrokken we van Luxemburg met een ieniemini propellor vliegtuigje naar Genève, 40 minuten. De verzorging was goed, we kregen direct een croissantje en drinken, en een snoepje bij het landen. Het was vrij helder dus mooie uitzichten boven de wolken.
 We konden op Luxemburg niet inchecken voor de volgende vlucht dus moesten dat in Genève doen. Ik kreeg een sms dat de vlucht naar Washington 2 uur vertraging heeft, dat is een lange zit, 6 uur!
We zitten nu op Washington Dulles na een rustige vlucht van ruim 8 1/2 uur, af en toe vielen de oogjes dicht. We waren bang devlucht naar Phoenix niet te halen door de vertraging maar alles ging heel snel, de security check, alle koffers kwamen al gauw op de band, deze afgeleverd en nu weer verder voor het laatste stuk. We verlangen naar ons bedje.
Helaas moet ons bedje nog even wachten, het zit niet mee deze vlucht, we zitten alweer 2 uur in het vliegtuig maar kunnen niet vertrekken vanwege onweersbuien in de omgeving. Zelden hebben we zulk helder weer gehad op vluchten, blijkbaar zijn er toch behoorlijke onweersbuien ten noorden en westen van ons ontstaan, ze hebben de hele westelijke baan tijdelijk afgesloten. Misschien vertrekken we over een half uurtje en nemen dan een andere, langere, route, het wachten is op toestemming van de verkeersleiders.
Update: inmiddels zitten we in de lucht, het hobbelt en bobbelt zo af en toe flink, een bumpey ride zoals ze dat hier noemen, we zagen zwarte wolken om ons heen en bliksem. De wachttijd hebben we besteed aan slapen en ik met een conversatie over van alles en nog wat met een jongen uit Bombay die inmiddels al weer 10 jaar in Phoenix woont en werkt.
We zijn in net hotel, 22.10 geland, auto bij Hertz ging snel, een Kia minivan, konden niet kiezen auto stond op naam. Melk gehaald bij de Safeway en nu lekker naar bed.

1. gelukkig zijn jullie er en nu vooral genieten :)

2. Jullie hebben je vliegreis er op zitten, wij beginnen bijna aan ons avontuur.....

3. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Het reizen duurt dan misschien wel wat langer maar voor dat geld kunnen jullie daar in Amerika hele leuke dingen doen :)
    Veel plezier!
    Gr, Elly

4. Wat een reis! Maar jullie zijn er nu kan het allemaal echt beginnen! Ik kijk uit naar jullie avonturen! :-)